تاریخچه کهن چرم
این وب سایت توسط احمد عینی زاده درست شده است
تاریخ : دو شنبه 25 / 3 / 1392
نویسنده : احمد عینی زاده
در سال 1368 آقای دکتر روح اله هادوی نیا در پاسخ به ندای درون خود که او را به دنیای اقتصاد فرا می خواند در یک اقدام بسیار خطیر متهورانه با تقدیم استعفاء از دنیای کارمندی خداحافظی می کند . او که در زمان کارمندی کار خرید و فروشکیف ، مخصوصاً کیف اداری را به همکاران خود تجربه کرده بود ، تواناییهای خویش را بسیار فراتر از محیط بسته کارمندی می دید با اعتقاد و اعتماد به خداوند و ایمان به تواناییهای بالقوه خویش وارد دنیای تجارت شده در ابتدا که کار خرید وفروش کیف را با سفارش دادن کیف به تولید کنندگان کیف آغازنمود . بزودی دریافت که متأسفانه تولید کنندگان کیف چرم در ایران توان تولید و جوابگویی به سفارش های زیاد را نداشته یا توان تولید محصولات چرمی با کیفیت را ندا رند . لاجرم علیرغم میل باطنی خویش وبدون اینکه هرگونه تجربه ای در زمینهتولید کیف ، مخصوصاً کیف چرم داشته باشد . اقدام به راه اندازی کارگاه تولید انواع کیف اداری نمود . که در ابتدا با دو مشکل ابزار آلات و ماشین آلات بسیار سنتی تولید محصولات چرمی و دوماً مشکل کارگران کیف سازی با فرهنگ سنتی روبرو شد . به هر روی ایشان ابتدا نام » آذرین « رابرای کارگاه تولیدی کیف خود برگزید و رفته رفته علاوه بر کیف اداری دیگر انواع کیف چرم و محصولات چرمی از قبیل کیف پول، کیف زنانه ، کیف مردانه ، جا کلیدی ، کیف دسته چک ، کیف کارت اعتباری، ست چرم زنانه ، ست چرم مردانه ، کیف مدارک چرم ،کیف دستی چرم ، کیف لپ تاپ چرم ، کیف جیبی چرم و دیگر هدایایچرمی که به عنوان هدایای تبلیغاتی از آنها استفاده می شد تولید کرد. لذا تصمیم گرفت نام آذرین را به » صنایع چرمی کیفیران « تغییر دهد واز اتحادیه سراجان جواز تولید کیف دریافت نمود . با گذشت زمان کار گسترش پیدا کرد و بزودی معلوم شد که علاوه بر کارگاه تولیدی، جهت دسترسی مشتریان نیاز به یک دفتر فروش درمرکز شهر می باشد . در نتیجه یک واحد آپارتمان در خیابان منوچهری خریداری نمود و بزودی دریافت که برای مطرح شدن در بازار باید صادرات محصولات چرمی ایران را در سرلوحه امور قرار دهد در نتیجه در سال 1373 در نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور مالزی شرکت کرد وبا ارائه انواع کیف چرم اداری، کیف لپ تاپ چرم، کیف چرم مجلس زنانه، کیف پول چرم مردانه ،کیف پول زنانه ، کیف مسافرتی چرم ، کیف جیبی چرمی ، کمربند چرمی مردانه ، کمربند چرمی زنانه ، ست چرمی مردانه ، ست چرمی زنانه ، کیف پاسپورت چرم ، کیف مدارک چرم ، کیف کارت اعتباری چرم و انواع هدایای چرمی و سایر محصولات و کالای چرمی اولین نمایشگاه خارج از کشور را تجربه نماید . تجربه ای که به نقطه عطف زندگی اش تبدیل شد . و در اینجا بود که پی برد چرا خداوند در قرآنکریم دستورداده است که در روی زمین به گردش بپردازید . شرکت در اولین نمایشگاه خارج از کشور جهت صادرات کیف چرم ایران چندین دستاورد ارزشمند داشت که ماجرا را از زبان خود ایشان پیگیری بفرمائید. نتیجه و برکات سفر به مالزی چه بود؟ 1 - در اولین اقدام در کلاس زبان انگلیسی در مؤسسه کیش ثبت نام کردم 2 - تصمیم گرفتم جهت کسب دانش بازاریابی و مدیریت وارد دانشگاه شومو درنتیجه درسال 1374 درحالی که 15 نفر کارگر داشتم شروع به خواندن کنکور نمودم و سال 1375 در دانشگاه تهران ، رشته کارشناسی مدیریت بازرگانی قبول شدم و در ادامه، سال 1380 در رشته مدیریت بازاریابی بین الملل وارد دانشگاه شهید بهشتی شدم . 3 - پس از گذراندن چند ترم در دانشگاه و آشنایی با الفبای مدیریت بازاریابی به این نتیجه رسیدم که درادامه کسب و کار از هر چیزی مهم تر و واجب تر ثبت یک اسم تجاری می باشد . جهت انتخاب نام تجاری شروع کردم به لیست کردن اسامی در دفترچه یادداشتم . پرس و جو از نظرات دیگران و مطالعه بسیار، بالاخره مرا به این نتیجه رهنمون ساخت که با توجه به قدرت دیرینه صنعت چرم در ایران نام برازنده برند » کهن چرم « که هم بیانگر قدرت صنعت چرم و هم قدمت تمدن کهن سرزمین کهن ایران می باشد را انتخاب و به ثبت رساندم . لازم به ذکر می دانم که تخصص ویژه » کهن چرم « در زمینه ارائه محصولات به عنوان هدایای چرمی ، علی الخصوص هدایایتبلیغاتی چرمی به شرکت ها بوده است و بدون اغراق می گویم که هم اکنون در تولید کیف چرم و هدایای چرمی هیچ برند فعال دراین صنعت این سابقه 24 ساله را ندارد . به دنبال تقاضاها و تشویق های مکرر مشتریان ارجمند، کهن چرم ، مبنی برداشتن فروشگاه، در سال 1384 اقدام به راه اندازی یک فروشگاه در میدان ونک خیابان ونک در قسمت بیرونی مرکز خرید ونک نمود م . که برای اولین بار وارد حوزه کفش چرم مردانه و کفش چرم زنانه نیز شدیم . در این راستا تجربیات بسیار گرانبها و قیمتی ارائه سرویس به مشتریان خرده فروشی و شناخت فرهنگ و علایق مشتریان ایرانی بدست آوردیم که بدون شک برای من از 8 سال تحصیل دردانشگاه نافع تر بود لذاشروع به نوشتن کتاب روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران کردم که بیشتر مطالب و تکنیک های گفته شده در آن تجربه 24 سال خودمدر امر بازار یابی فروش بوده است که در هیچ یک از دانشگاه های ایران برای دانشجویان مدیریت بازاریابی تدریس نمی شود . گفتنی است کتاب مذکور به چاپ سوم رسیده و از جانب مدیران و فروشندگان مورد استقبال واقع شده است . غرض از این توضیح نسبتاً طولانی این بود که بگویم چرا علیرغم موفقیت بسیار در عرصه فروشگاه داری و خرده فروشی اقدام به جمع آوری فروشگاه کردم . با توجه به استقبال مدیران شرکت های ایرانی از مشاوره بازاریابی و سئوال دائمی آنها که اسم شرکت بازاریابی شما چیست من مجبور شدم با توجه به فرهنگ مشاوره گیرندگان، یک مؤسسه را جهت امر مشاوره بازاریابی و فروش به ثبتبرسانم که حاصل آن شد ثبت مؤسسه بازاریابی و فروش والاتدبیر در سال 1380 و به تبع ایجاد تشکیلات مستقل و به دنبال آن شروع به مشاوره، تدریس و سخنرانی در سمینارها و مراکز آموزش اتاق بازرگانی ایران و سایر نهادها وشرکت های خصوصی به شدت مرا درگیر کرد . لذا کهن چرم با ایجاد فروشگاهی در داخل دفتر مرکزی و در فضای مجازی هم اکنون به نمایش و فروشمحصولات می پردازد که ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در برنامهاستراتژیک بلند مدت این برند قرار دارد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نشر آثار احمد عینی زاده #ibodi #ahmadeinizadeh