فیس بوک دیگر برای نوجوانان جذاب نیست
این وب سایت توسط احمد عینی زاده درست شده است
تاریخ : پنج شنبه 26 / 10 / 1392
نویسنده : احمد عینی زاده
سال میلادی جدید برای فیس بوک خیلی هم مبارک نبوده است. در حالی که مدت زیادی از وقتی نمی گذرد که والدین نگران عضویت فرزندان شان در فیس بوک بودند، امروزه نوجوانان می گویند که خانواده های شان به آنان اصرار می کنند که در فیس بوک فعال تر باشند و بیشتر درباره خودشان بنویسند. بچه ها این روزها به جای فیس بوک، بیشتر به ابزارهایی مثل اسنپ چت و توییتر متمایل هستند. اسنپ چت به این دلیل که اثری از آثار فعالیت در آن به جا نمی ماند و توییتر برای این که استفاده از آن خیلی راحت تر است. تغییر الگوهای کاربری فیس بوک، موضوع توجه برانگیزی شده است. پروفسور دنیل میلر استاد بریتانیایی دانشگاه لندن در راس گروهی است که تحلیلی را در شهرهای مختلف ۸ کشور بر روی فیس بوک با تاکید بر گروه سنی نوجوانان انجام می دهد. نظر او این است که نیرویی که فیس بوک را به جلو می برد، استفاده نوجوانان بود و حالا از بین رفته است. این تحقیق، تاثیر جهانی رسانه های اجتماعینام دارد. و اینجا می توانید یکی از جمع بندی های مهم آن را ببینید. آن چه آن ها از کار با افراد ۱۶ تا ۱۸ ساله در بریتانیا دریافته اند این است که فیس بوک حتی به صورت گزینه فرعی هم وجود ندارد، بلکه مرده و دفن شده است. میلر در یادداشت وبلاگی خود در یک سایت دانشگاهی به نام The Conversationاز واتس اپ و اینستاگرام هم نام برده و اشاره کرده است که فیس بوک، صاحب اینستاگرام است. به نظر نمی رسد که دور شدن نوجوانان از فیس بوک، نشانه ای از اعتراض علیه جمع آوری اطلاعات یا تعرض به حریم خصوصی افراد توسط این سایت باشد. واقعیت این است که سایر برنامه های ذکر شده، برای کار با گوشی هم راه طراحی شده اند در حالی که فیس بوک هنوز در درجه اول یک برنامه تحت وب است. جالب توجه است که با این وجود قیمت سهام فیس بوک درسال گذشته افزایش چشم گیری داشته است. میلر می گوید جوانان از شبکه های اجتماعی گوناگون برای ارتباطات مختلف استفاده می کنند. دوستان خیلی صمیمی از طریق اسنپ چت با هم در تماس هستند. دوستان نزدیک و رده دوم از طریق واتس اپ با هم مرتبط اند و از توییتر برای ارتباط با محدوده وسیع تری از دوستان استفاده می شود. اینستاگرام می تواند غریبه ها را هم شامل شود و نوع استفاده از آن اندکی با بقیه متفاوت است. در حالی که فیس بوک در این میان به عنوان رابطی بین فرد و خانواده یا برادر و خواهر بزرگ تری که به دانشگاه رفته اند استفاده می شود. بنابراین میلر نمی گوید که فاتحه فیس بوک خوانده شده، بلکه می گوید که این شبکه ی اجتماعی تنها توسط یک دسته از کاربران اینترنت استفاده می شود. این محققان بر تغییر کاربری فیس بوک تاکید می کنند و نه از بین رفتن کامل آن. تغییر الگوی کاربری در فیس بوک، برای این شرکت تبعات حقوقی و احتمالا مالی هم داشته است. به گزارش رویترز، درست قبل از شروع جشن های سال نو، یک قاضی محلی ایالات متحده به شاکیان اجازه داد تا علیه فیس بوک و بانکش در مورد IPO 2012 اقامه دعوی کنند. علت شکایت این است که فیس بوک باید پیش بینی های داخلی خود درباره این که استفاده فزاینده از تلفن هم راه می تواند سود دهی آینده فیس بوک را کم کند، اعلام می کرد. فیس بوک به رویترز گفته است که به نظر آن ها این موضوع اهمیت چندانی ندارد. روش های استفاده مردم از رسانه های اجتماعی مکان تا مکان تفاوت زیادی می کند، رسانه هایی که با تار و پود روابط ما آمیخته شده اند. آن ها ما را مستقیم به دنیای خصوصی خانواده های چینی مهاجر، طبقه متوسط جامعه برزیل، مبتلایان به سرطان در لندن که تجربه مریضی مرگ بار خود را با هم دیگر به اشتراک می گذارند و میلیون ها گروه دیگر می برند. با این حال، دو نکته را با قطعیت می توان گفت. اول این که باید درباره تنوع سنی استفاده از فیس بوک بیشتر اطلاعات کسب کرد. این در حالی است که تاکنون برخورد فیس بوک با آن مانند بستری با کاربران یک نواخت بوده است. دوم آن که باید منتظر باشیم که استفاده از تلفن هم راه، عادات استفاده از وب را بیش از پیش تغییر دهد و این موضوع فیس بوک را دقیقا در زمانی که سهامش در حال اوج گرفتن است، تحت فشار قرار خواهد داد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نشر آثار احمد عینی زاده #ibodi #ahmadeinizadeh